محتوای مفید و اختصاصی!!! چیزی که متاسفانه در سایتهای ایرانی خیلی کم پیدا میشود.

متاسفانه مدیران سایت ها خیلی کم به این موضوع میپردازند و به جای اینکه به فکر تولید محتوا اختصاصی باشند به فکر تعداد مطالب سایت و افزایش تعداد پست های سایتشان هستند (کمیت را به کیفیت ترجیح میدهند!).

 

هنوز خیلی ها باور ندارند که مهمترین امر در سئو (بهینه سازی) داشتن مطالب مفید و اختصاصی است ، نه تعداد مطالب !!! . این موضوع (مطالب مفید)به قدری مهم است که خود گوگل که هرگز اصرار موتور جستجوگرش را فاش نمیکرد  اعلام کرد :

شما فقط به فکر تولید محتوای واقعی باشید و دست به کارهای عجیب و غریب نزنید.

 

اینایی که گفتم مقدمه بود !!! :دی

میخواستم درمورد بهینه سازی یه سری توضیحات بدم.

 

اصولا دو کار در بهینه سازی هست که باید حتما انجام بشه

(بقیه کارها در اولویت بعدی قرار دارن و زیاد تاثیر گذار نیستن .البته تاثیر دارن اما در یه زمان خاص ، بعد از آپدیت موتور جستجو ممکنه اون کار نه تنها تاثیری نداشته باشه ، بلکه مضر هم باشه و جستجوگر سایت شما رو به عنوان اسپم بشناسه. (مثل بک لینک که الان به عنوان اسپم شناخته میشه ولی یه زمانی در سئو غوغا به پا کرد!.))

 

حالا اون دوتا کار اصلی که باید انجام بدیم چیه ؟

1- بهینه سازی کدها (تگها) ی html ( که بدون دومی بی فایده هست!)

2- تولید محتوای مفید(که بدون اولی بی فایده هست1)

 

این دوتا مکمل هم هستن. یعنی اگه کدهای html سایتتون بهینه شده باشه ، اما مطلبی نداشته باشین ، یعنی هیچی ... . دیگه سایت تون چطوری میخواد جستجو بشه ؟!!!!

حالا فرض کنید که محتوای مفید داشته باشین اما کدهای html سایت تون بهینه نشده باشه (مثلا از h1 و h2 و... به درستی استفاده نشده باشه) اون موقع سایت شما با اینکه در نتایج جستجو قرار میگره ، اما میره صفحات آخر و هیچ وقت به صفحات اول نمیرسه ، و این یعنی اینکه سایت تون اصلا دیده نمیشه (خودتون رو بزارین جای فردی که داره جستجو میکنه . ببینین حاضرین به جز 5صفحه اول (اونم فوقش) صفحات بعدی رو ببینین؟!!!)